مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: از سیر، زنجبیل و پیاز هر روز در غذا‌های مصرفی استفاده کنید. این سه ماده غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.
کد خبر: ۹۵۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 24 March 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: از سیر، زنجبیل و پیاز هر روز در غذا‌های مصرفی استفاده کنید. این سه ماده غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.

زهرا عبداللهی افزود: در وعده ناهار و شام، اگر چندین نوع غذا سرو می‌شود، حتی الامکان به یک نوع غذا بسنده کنید و سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سالاد و سبزی پر کنید، به این ترتیب میزان دریافت کالری حاصل از غذای مصرفی محدود می‌شود. سالاد و سبزی به دلیل داشتن فیبر، جذب چربی‌ها و مواد قندی را نیز کاهش داده و بدین ترتیب از اضافه وزن و چاقی جلوگیری می‌کند.

او اظهارداشت: کم آبی بدن ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، بنابراین روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید، از سیر، زنجبیل و پیاز هر روز در غذا‌های مصرفی استفاده کنید. این سه ماده غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.

عبداللهی گفت: تخم مرغ منبع بسیار مناسبی از پروتئین و مواد مغذی متنوع است. اما توجه داشته باشید که بهتر است تخم مرغ را بجوشانید و به صورت آب پز کاملا سفت و پخته شده مصرف کنید و از نیم پز کردن، عسلی کردن و یا نیمرو کردن آن بپرهیزید.

او اظهار کرد: بلافاصله پس از صرف شام نخوابید و یا قبل از خواب آجیل زیاد مصرف نکنید، زیاده روی در مصرف آجیل وشیرینی در ایام نوروز شما را از مصرف کافی سایر گروه‌های اصلی غذایی مانند شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات و سبزی و میوه باز می‌دارد. در این ایام سعی کنید برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی بیشتر از انواع سبزی‌های خام و پخته خصوصا سبزی خوردن و سالاد خانگی در وعده‌های غذایی استفاده کنید. انواع سبزی‌های خام و تازه حاوی ویتامین‌های مختلف هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا و شدت کرونا را کاهش می‌دهند.

عبداللهی گفت: از مصرف شیر و لبنیات کم چرب به میزان حداقل دو لیوان شیر یا جایگزین‌های آن یعنی ماست و پنیر استفاده کنید، برای صرف چای، به جای قند و شکلات، از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید و اگر قهوه و نسکافه مصرف می‌شود، از نوع بدون قند آن استفاده کنید، درمصرف آجیل زیاده روی نکنید. انواع مغز‌ها و تخمه‌ها حاوی مقادیر زیاد چربی هستند.

به طوریکه هر ۱۰۰ گرم آن‌ها حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری است. از انواع آجیل‌های بدون نمک و یا کم نمک استفاده کنید. آجیل‌های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می‌کنند، به ویژه افرادی که به فشار خون بالا دچار هستند و همچنین بیماران قلبی و عروقی ازمصرف آجیل‌های شور باید اجتناب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار